Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 3 w Prudniku klasy IV - VIII - Klasa VIIIA

Klasa integracyjna.

Moja klasa

16 maja 2019 20:56 | Aktualności

Projekt "ŚWIAT BEZ BARIER - INTEGRACJA TO REWELACJA "

CZAS REALIZACJI PROJEKTU:      13.05 - 17.05.2019r

Uczestnicy: Uczniowie klas I - VIII,

 

CEL PROJEKTU:

  • Uwrażliwienie uczniów  na bycie  tolerancyjnym,  wrażliwym , otwartym, wyrozumiałym serdecznym wobec niepełnosprawnych
  • zapoznanie uczniów  jak wygląda życie osób z pewnymi ograniczeniami (niesłyszących, niewidzących lub słabo widzących)
  • Uczenie się  akceptacji w oparciu o życzliwe odnoszenie się do innych
  • Zdobywanie  doświadczenia, że w szkole liczy się nie tylko wiedza, ale i serce
  • Pozbywanie  się egoizmu,  rozumienie innych
  • Zanikanie  niezdrowej rywalizacji na rzecz współdziałania

 

 Przebieg zajęć

 Tydzień integracji - klasy przychodzą ubrane w kolorze dnia. Nagroda dla klasy, która przez cały tydzień była najbardziej kolorowa.

 

1. Poniedziałek:  Moje miejsce na Ziemi - kolor zielony (tolerancja)

klasy 1 - 8 - plastyka. W ramach akcji "Alfabet integracji", każda klasa przygotowuje pod kierunkiem wychowawcy/opiekuna plakat format A2 z jedną dużą widoczną literą drukowaną. Z przygotowanych liter delegacje klas w piątek złożą hasła: TOLERANCJA, RÓWNOŚĆ INTEGRACJA  (KL 1 - 8)

2. Wtorek: Jesteśmy członkiem Unii Europejskiej - kolor  żółty - uśmiech

klasy 3-4. Pod kierunkiem wychowawców tworzą plakat  "Integracja bez granic"  plakat przedstawiający funkcjonowanie  osób niepełnosprawnych i pełnosprawnych w społeczeństwie. Format A2.

- Pokaz szkolenia psów, zabawy z psami w dwóch grupach

  1 gr: godz. 10.45  klasy IIIa, IIIb, Ia, Ib, Ic, IVb, IVd            

  2 gr: godz.11.45 klasy Id , IIa, IIb, IIc, IVa, IVc,

 

3. Środa Żyjemy wśród osób niepełnosprawnych - kolor niebieski - równość

Klasy 5-6  Żyjemy wśród osób niepełnosprawnych. Jak to jest żyć z pewnymi ograniczeniami. Dzieci biorą udział w warsztatach sensorycznych, gdzie mogą doświadczyć jak to jest gdy nie można widzieć, słyszeć,  jak pomóc drugiej osobie.

- godz. 9.00- klasy 5

Surdopedagog  pani Kowalska,  przekaże  dzieciom podstawową wiedzę na temat osób niesłyszących i niedosłyszących oraz  jak należy się zachować w obecności takiej osoby, nauka  niektórych słów w  języku migowym. 

-  godz. 9.45 -  klasy 6

 Spotkanie uczniów z tyflopedagogiem panią Magdaleną Gacek, która   przekaże  dzieciom wiedzę na temat osób niewidomych  i słabo widzących oraz  jak należy się zachować w obecności takiej osoby.

4. Czwartek; My dzieci Świata - kolor czerwony-serdeczność

klasy 7-8   wykonują plakat  na temat ;Sławni niepełnosprawni"- z zebranych wiadomości o jednej wybranej  niepełnosprawnej osobie, która osiągnęła sukces w życiu, tworzą plakaty (sportowiec, uczony, )itp.

5. Piątek  - kolor biały

Integracja - proste słowo!

Prezentacja klas 1 - 8 w sali gimnastycznej, złożenie alfabetu tolerancji, krótka prezentacja prac uczniów, oraz o początkach integracji w naszej szkole. Na zakończenie wszyscy śpiewają piosenkę  "We are the World", którą uczą się na języku angielskim i muzyce.

Podsumowanie

Wiadomości i umiejętności zdobyte podczas  tygodnia integracji, doświadczanie ograniczeń, uczniowie będą mogli wykorzystać nie tylko w codziennej pomocy niepełnosprawnym kolegom i koleżankom, ale też podczas tworzenia prac plastycznych i multimedialnych.

To także okazja do głębszych przemyśleń, lepszego rozumienia pojęcia oraz uświadomienia sobie korzyści płynących z idei integracji.

                           

                                                       Autorzy projektu :

                                                                     mgr Maria Oram

                                                                     mgr Iwona Kloc

                                                                     mgr Alicja Isalska

Przeczytano: 4930 razy. Wydrukuj |Do góry